Auf Hinweis von Dirk Ifenthaler von der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg mache ich gerne auf die CELDA 2009 (Cognition and Exploratory Learning in Digital Age) aufmerksam. Der Call for Papers läuft noch bis zum 24. Juli und lädt zu Beitragseinreichung zu folgenden Themen ein (Auswahlverfahren über double-blind peer-review)
– Acquisition of expertise
– Assessing progress of learning in complex domains
– Assessment of exploratory learning approaches
– Assessment of exploratory technologies
– Cognition in education
– Collaborative learning
– Educational psychology
– Exploratory technologies (such as simulations, VR, i-TV and so on)
– Just-in-time and Learning-on-Demand
– Learner Communities and Peer-Support
– Learning Communities & Web Service Technologies
– Pedagogical Issues Related with Learning Objects
– Learning Paradigms in Academia
– Learning Paradigms in Corporate Sector
– Life-long Learning
– Student-Centered Learning
– Technology and mental models
– Technology, learning and expertise
– Virtual University
Weiter Informationen finden sich auf der Webseite zur Konferenz. Mal sehen, ob wir auch noch etwas einreichen werden… Danke in jedem Fall für den Hinweis!
The program outline is now available:
http://www.celda-conf.org/program_outline.asp
Das vorläufige Programm der CELDA Konferenz ist nun online: http://www.celda-conf.org/program_outline.asp
Neben internationalen Beiträgen präsentieren David Jonassen und Fred Paas aktuelle Einblicke aus deren Forschung.